2012 så långt i siffror

2012 till slutet oktober2012 var första året sen jag började motionspaddla som utvecklingskurvan stannade av. Känns på träning som att jag blivit lite snabbare under säsongen men det märks inte i tex Nätrejsen.

Sen hösten 2010 sparar jag min träning på Funbeat. Har varit flitig och de allra flesta pass finns där. Funbeat har en uppföljnings- och statistikmodul som gör det möjligt att titta på sparad information ur alla möjliga vinklar. Det är riktigt bra!

Bilden ovan är en piechart över min träning under 2012 fram till nu i slutet av oktober. Det som märks tydligast och som är en av förklaringarna till uppbromsningen av utvecklingen är att jag dragit ned på paddlandet. Från 190 timmar under samma period 2011 till 140 timmar 2012. Drygt 25%. Det är mycket!

Vad har jag gjort istället: Sprungit och åkt rullskidor. I statistiken ovan så saknas det dessutom tre veckor i sommar då jag slarvade med Funbeat. Under den perioden paddlade jag ingenting. Bara löpning och rullskidor.

Intressant är att jag behållit antalet högintensiva timmar i kanoten. Har skurit på distanspassen och ägnat mig åt annat istället.

Nu blir det till att klura hur man kan använda denna kunskap inför kommande paddelsäsong!

PS. Klicka på bilden så syns siffrorna och inte bara de vackra färgerna i tårtan.

4 svar på “2012 så långt i siffror”

    1. Ja det kan man undra. Har inte riktigt tänkt på det tidigare men…Gissar att det beror på att jag har nära till mycket, tycker det är helt ok att röra på mig efter 20:00, resten av familjen är lika ”tokig” och att jag rör mig i vardagen. Önskar jag hade mer tid för nu ligger jag på gränsen till vad jag hinner med :-)

  1. Du får akta dig så det inte blir som hemma när jag växte upp. Pappa var i karriären och var borta mycket på fritiden också. Mamma hade dukat med en tallrik mer än vanligt och lillsyrran frågade vem som skulle komma. – Den är till pappa. – Ska han äta här…

  2. En av fördelarna med att vara motionär jämfört med att vara elitidrottare är att man kan träna precis det man känner för, man har ingen press att prestera, man tränar för att må bra och ha kul.
    Det är väl det du har gjort, tränat det du haft lust med.
    Du ligger ju inte långt från eliten med dina nätrejstider,
    inte konstigt du stagnerar.
    Tröskelkapacitet har du så det räcker, om du fortfarande satsar på marathon-VM så är det nog mest teknik och taktik, som våghängning och lyft, som du behöver förbättra. Och snabbhet för att kunna hänga med i starten och i alla ryck inför lyften. Det är rolig träning.

    Kör hårt i vinter.
    /Pär

Kommentarer kan inte lämnas på detta inlägg.