Fem reps gånger tre

Fasen vad gött det är att köra styrka som omväxling och komplement till skidåkning och paddling. Bara trevligt helt enkelt. Folk som rör sig, musik och man kan ladda på och ta i ordentligt.

Fram till nu har jag kört typiskt 3 set om 10 reps per övning. I huvudsak överkropp men slänger alltid in minst benpress för benen. Och marklyft som tar typ överallt ungefär. Från idag byter jag till att köra 3 set om 5 reps för att utmana maxstyrkan lite mer.

Det fina med att köra färre reps är att jag blir mindre sliten i kroppen. Baksidan är skaderisken.

Dagens övningar om jag minns rätt
– Marklyft 110kg
– Sittande rodd 80-85kg
– Chins m vikt: 16kg
– Bänkpressmaskin: 70-75kg (brukar ha mer då jag inte kör i maskin men det måste ha med utväxling i maskinen att göra)
– Benpress: 250kg
– Bröstpress i Cable-crossover: X kg
– Press bakom nacke med stång: 50kg
– Drag till hakan med V-handtag i kabelmaskin: X kg
– Åsså en hög med bålövningar
– Åsså någon övning jag glömt bort :-)

Värmde upp i stakningsergon: 2×500 @1:45/500m